Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse. Når du fortsætter med at bruge lmh.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies.

Læs mere om cookies

Bliv elev på LMH om efteråret

På LMH går vi i dybden med Bibelen, så Jesus kan gå i dybden med os! Vi ønsker nemlig, at du skal kende Jesus bedre og følge ham. Ligesom hans første 12 disciple gjorde. De blev til de 12 apostle, som gik foran alle efterfølgende disciple ud i alverden for at fortælle det glade budskab om, at Jesus er Guds søn og frelser for alle, der vil tage imod det.

De første kristne menigheder udenfor Israel, som apostlene dannede, var i det nuværende Tyrkiet: Efesus, Smyrna, Pergamon, Thyratira, Sardes, Filadelfia, Laodikea, Filipi, Milet. Det kan du læse om i Apostlenes Gerninger og i Johannes Åbenbaring.

Efterårets stortur går til Tyrkiet

Det særlige ved et efterårsophold på LMH er, at vi på storturen går i apostlenes fodspor. Vi tager en uge til Tyrkiet og ser, hvor meget der er tilbage af de første menigheder. Desværre er det (jo) mest ruiner, fordi Tyrkiet i mange, mange år har haft Islam som officielt religion. De kristne blev tidligt fortrængt fra området, men der er mange velbevarede ruiner fra de første århundreder efter Kristus.

Der findes dog stadig få kristne i Tyrkiet, og vi kommer også til at møde nogle af dem på vores stortur. Hvert år besøger vi en kristen café, og i flere år har vi haft et aftenarrangement om kristnes forhold i Tyrkiet. Efter vores stortur i 2015, blev der skrevet en artikel om det, som stadig er tilgængelig.

>Læs artiklen: “Tyrkiets lille og trængte kirke vokser”

Vi besøger nogle af de byer, der er nævnt i Bibelen – og får samtidig undervisning on location. Det giver et nyt perspektiv på især Apostlenes Gerninger og Johannes Åbenbaring at høre teksterne og få dem forklaret, mens man helt fysisk står dér, hvor apostlene i sin tid gik rundt og forkyndte evangeliet.

>Se programmet for storturen i efteråret 2018 (pdf)

Bonustur til Wittenberg, hvis du bliver i 10 måneder

Starter du på LMH i efteråret, har du mulighed for at fortsætte som 10-månederselev efter jul. Gør du det, får du blandt andet også en 3-dages tur til Wittenberg! Det var i Wittenberg, at Martin Luther slog sine berømte teser op, som blev startskuddet til reformationen.

>Læs mere om Luther og reformationen her

Bibel- og højskole i ét

LMH er en bibel- og folkehøjskole med vægt på det første. At vi er en bibelskole betyder, at mange af vores fag handler om Bibelen, kristen tro og liv. Folkehøjskoletanken repræsenteres med fag som sport, psykologi, kunst, foto og med foredrag af mere almen karakter. Og så har vi musikfag, friluftsliv og kreative fag. Ikke alle af vores fag udbydes på hvert hold, men du kan få en god idé om, hvilke fag du vil få undervisning i om efteråret ved at tjekke vores fagside:

>Se de valgfag og obligatorisk fag, du kan få på LMH

Hvad koster et bibelskoleophold?

At være elev på LMH er selvfølgelig ikke helt gratis. Et efterårsophold koster cirka 30.000 kroner (se de nøjagtige priser her). Men det er alle pengene værd – det hører vi i hvert fald fra vores tidligere elever. En del af dem, der begynder på vores efterårshold, bliver så begejstrede for at være her, at de fortsætter om foråret og dermed ender med et 10-måneders ophold.

>Se, hvad tidligere elever har sagt om LMH

For nogle få kan et LMH-ophold være en uopnåelig drøm på grund af prisen. Men fortvivl ikke helt! På LMH har vi en elevfond, som du kan søge tilskud fra, hvis du har svært ved at betale for hele opholdet selv. Typisk fordeler fonden tilskud på cirka 125.000 kroner til eleverne på et 5-måneders hold. Du kan altid ringe til os og høre mere om muligheder for støtte til egenbetalingen.

Fag på LMH

LÆS MERE

Musik på LMH

LÆS MERE

Elever om LMH

LÆS MERE

Tid til fordybelse

LÆS MERE

Bibelen som grundbog

LÆS MERE

Priser

LÆS MERE